De marketing van Sinterklaas

Blog is geschreven door Joris van der Ploeg (AOG)Mijn dochtertje Jasmijn is 2 jaar en 2 maanden en loopt nu al de hele dag ‘Zwietepart’ en ‘Tinterklaas’ te roepen. Ze loopt met een muts op haar hoofd die de pieten ook op hebben en wil de hele dag naar filmpjes kijken waar Sinterklaas en Zwarte Piet in voorkomen. Ik zeg nogmaals: zij is 2 jaar en 2 maanden. Hoe bedoel je, marketing?!

Zou het niet fantastisch zijn als iedereen zo met de kerk bezig zou zijn? Als we op de plaats waar Sinterklaas staat, Jezus zouden zetten, zou het dan ook werken? Als ouder word je de hele dag met Sinterklaas geconfronteerd. En bij ons op de Unie begint dit al begin oktober, als de opnames van het Sinterklaasjournaal beginnen. Als we toch eens écht de hele dag zouden denken: zaterdag is het weer Sabbat ik moet nog lekker eten in huis halen zorgen dat het huis aan kant is … Het zou nog mooier zijn als mijn dochtertje de hele dag naar Bijbelverhalen wil kijken op internet en filmpjes van Jezus wil kijken op de ‘tetetoon’, zoals ze dat dan noemt. En dat ze daar op het kinderdagverblijf ook mee bezig zouden zijn.

Sinterklaas is de beste marketing die er is. Kunnen we met de kerk ook niet zoiets verzinnen, of hebben we al onze eigen mooie tool in handen? Nu nog uitrollen; er zijn mooie verhalen en er is een mooi boek waar ze in staan.
Ik zeg: doen!

Adventist.org is the official website of the Seventh-day Adventist church

Seventh-day Adventists are devoted to helping people understand the Bible to find freedom, healing, and hope in Jesus.